Stanowisko Krajowej Rady Sądownictwa z dnia 16 lipca 2013 r. (Nr WOK 078-8/13)
STANOWISKO
KRAJOWEJ RADY SADOWNICTWA
z dnia 16 lipca 2013 r.
dotyczące pisma Stowarzyszenia Sędziów Polskich IUSTITIA z dnia 15 czerwca 2013 r.
Krajowa Rada Sądownictwa działa na podstawie i w granicach obowiązujących przepisów prawa. Jej kompetencje zostały szczegółowo określone w ustawie z dnia 12 maja 2011 r. o Krajowej Radzie Sądownictwa (Dz.U. Nr 126, poz.714). Żaden z obowiązujących aktów prawnych, w szczególności powołana ustawa, nie uprawnia Rady do określenia zasad sprawowania nadzoru administracyjnego nad sądami powszechnymi, ustalenia ich granic oraz kontrolowania sposobu jego wykonywania. Dlatego też Krajowa Rada Sądownictwa nie posiada umocowania do opracowania Kodeksu Dobrych Praktyk Nadzorczych, jak również przeprowadzenia wewnętrznego audytu sądów dotyczących ich wewnętrznego funkcjonowania.
Jednym z podstawowych obowiązków Rady jest stanie na straży niezależności sądów i niezawisłości sędziów. Krajowa Rada Sądownictwa deklaruje zatem, że jeżeli wartości te zostaną naruszone lub zagrożone przez jakiekolwiek czynności o charakterze nadzorczym, zawsze będzie reagowała w ramach posiadanych kompetencji.
Jednocześnie Rada informuje, że dostrzegając problemy związane z modelem nadzoru administracyjnego nad sądami powszechnymi, podjęła prace nad zorganizowaniem konferencji poświęconej temu zagadnieniu.
STANOWISKO
KRAJOWEJ RADY SADOWNICTWA
z dnia 16 lipca 2013 r.
dotyczące pisma Stowarzyszenia Sędziów Polskich IUSTITIA z dnia 15 czerwca 2013 r.
Krajowa Rada Sądownictwa działa na podstawie i w granicach obowiązujących przepisów prawa. Jej kompetencje zostały szczegółowo określone w ustawie z dnia 12 maja 2011 r. o Krajowej Radzie Sądownictwa (Dz.U. Nr 126, poz.714). Żaden z obowiązujących aktów prawnych, w szczególności powołana ustawa, nie uprawnia Rady do określenia zasad sprawowania nadzoru administracyjnego nad sądami powszechnymi, ustalenia ich granic oraz kontrolowania sposobu jego wykonywania. Dlatego też Krajowa Rada Sądownictwa
nie posiada umocowania do opracowania Kodeksu Dobrych Praktyk Nadzorczych,
jak również przeprowadzenia wewnętrznego audytu sądów dotyczących ich wewnętrznego funkcjonowania.
Jednym z podstawowych obowiązków Rady jest stanie na straży niezależności sądów
i niezawisłości sędziów. Krajowa Rada Sądownictwa deklaruje zatem, że jeżeli wartości
te zostaną naruszone lub zagrożone przez jakiekolwiek czynności o charakterze nadzorczym, zawsze będzie reagowała w ramach posiadanych kompetencji.
Jednocześnie Rada informuje, że dostrzegając problemy związane z modelem nadzoru administracyjnego nad sądami powszechnymi, podjęła prace nad zorganizowaniem konferencji poświęconej temu zagadnieniu.
KRAJOWEJ RADY SADOWNICTWA
z dnia 16 lipca 2013 r.
dotyczące pisma Stowarzyszenia Sędziów Polskich IUSTITIA z dnia 15 czerwca 2013 r.
Krajowa Rada Sądownictwa działa na podstawie i w granicach obowiązujących przepisów prawa. Jej kompetencje zostały szczegółowo określone w ustawie z dnia 12 maja 2011 r. o Krajowej Radzie Sądownictwa (Dz.U. Nr 126, poz.714). Żaden z obowiązujących aktów prawnych, w szczególności powołana ustawa, nie uprawnia Rady do określenia zasad sprawowania nadzoru administracyjnego nad sądami powszechnymi, ustalenia ich granic oraz kontrolowania sposobu jego wykonywania. Dlatego też Krajowa Rada Sądownictwa
nie posiada umocowania do opracowania Kodeksu Dobrych Praktyk Nadzorczych,
jak również przeprowadzenia wewnętrznego audytu sądów dotyczących ich wewnętrznego funkcjonowania.
Jednym z podstawowych obowiązków Rady jest stanie na straży niezależności sądów
i niezawisłości sędziów. Krajowa Rada Sądownictwa deklaruje zatem, że jeżeli wartości
te zostaną naruszone lub zagrożone przez jakiekolwiek czynności o charakterze nadzorczym, zawsze będzie reagowała w ramach posiadanych kompetencji.
Jednocześnie Rada informuje, że dostrzegając problemy związane z modelem nadzoru administracyjnego nad sądami powszechnymi, podjęła prace nad zorganizowaniem konferencji poświęconej temu zagadnieniu.
STANOWISKO
KRAJOWEJ RADY SADOWNICTWA
z dnia 16 lipca 2013 r.
dotyczące pisma Stowarzyszenia Sędziów Polskich IUSTITIA z dnia 15 czerwca 2013 r.
Krajowa Rada Sądownictwa działa na podstawie i w granicach obowiązujących przepisów prawa. Jej kompetencje zostały szczegółowo określone w ustawie z dnia 12 maja 2011 r. o Krajowej Radzie Sądownictwa (Dz.U. Nr 126, poz.714). Żaden z obowiązujących aktów prawnych, w szczególności powołana ustawa, nie uprawnia Rady do określenia zasad sprawowania nadzoru administracyjnego nad sądami powszechnymi, ustalenia ich granic oraz kontrolowania sposobu jego wykonywania. Dlatego też Krajowa Rada Sądownictwa
nie posiada umocowania do opracowania Kodeksu Dobrych Praktyk Nadzorczych,
jak również przeprowadzenia wewnętrznego audytu sądów dotyczących ich wewnętrznego funkcjonowania.
Jednym z podstawowych obowiązków Rady jest stanie na straży niezależności sądów
i niezawisłości sędziów. Krajowa Rada Sądownictwa deklaruje zatem, że jeżeli wartości
te zostaną naruszone lub zagrożone przez jakiekolwiek czynności o charakterze nadzorczym, zawsze będzie reagowała w ramach posiadanych kompetencji.
Jednocześnie Rada informuje, że dostrzegając problemy związane z modelem nadzoru administracyjnego nad sądami powszechnymi, podjęła prace nad zorganizowaniem konferencji poświęconej temu zagadnieniu.
KRAJOWEJ RADY SADOWNICTWA
z dnia 16 lipca 2013 r.
dotyczące pisma Stowarzyszenia Sędziów Polskich IUSTITIA z dnia 15 czerwca 2013 r.
Krajowa Rada Sądownictwa działa na podstawie i w granicach obowiązujących przepisów prawa. Jej kompetencje zostały szczegółowo określone w ustawie z dnia 12 maja 2011 r. o Krajowej Radzie Sądownictwa (Dz.U. Nr 126, poz.714). Żaden z obowiązujących aktów prawnych, w szczególności powołana ustawa, nie uprawnia Rady do określenia zasad sprawowania nadzoru administracyjnego nad sądami powszechnymi, ustalenia ich granic oraz kontrolowania sposobu jego wykonywania. Dlatego też Krajowa Rada Sądownictwa
nie posiada umocowania do opracowania Kodeksu Dobrych Praktyk Nadzorczych,
jak również przeprowadzenia wewnętrznego audytu sądów dotyczących ich wewnętrznego funkcjonowania.
Jednym z podstawowych obowiązków Rady jest stanie na straży niezależności sądów
i niezawisłości sędziów. Krajowa Rada Sądownictwa deklaruje zatem, że jeżeli wartości
te zostaną naruszone lub zagrożone przez jakiekolwiek czynności o charakterze nadzorczym, zawsze będzie reagowała w ramach posiadanych kompetencji.
Jednocześnie Rada informuje, że dostrzegając problemy związane z modelem nadzoru administracyjnego nad sądami powszechnymi, podjęła prace nad zorganizowaniem konferencji poświęconej temu zagadnieniu.
KRAJOWEJ RADY SADOWNICTWA
z dnia 16 lipca 2013 r.
dotyczące pisma Stowarzyszenia Sędziów Polskich IUSTITIA z dnia 15 czerwca 2013 r.
Krajowa Rada Sądownictwa działa na podstawie i w granicach obowiązujących przepisów prawa. Jej kompetencje zostały szczegółowo określone w ustawie z dnia 12 maja 2011 r. o Krajowej Radzie Sądownictwa (Dz.U. Nr 126, poz.714). Żaden z obowiązujących aktów prawnych, w szczególności powołana ustawa, nie uprawnia Rady do określenia zasad sprawowania nadzoru administracyjnego nad sądami powszechnymi, ustalenia ich granic oraz kontrolowania sposobu jego wykonywania. Dlatego też Krajowa Rada Sądownictwa
nie posiada umocowania do opracowania Kodeksu Dobrych Praktyk Nadzorczych,
jak również przeprowadzenia wewnętrznego audytu sądów dotyczących ich wewnętrznego funkcjonowania.
Jednym z podstawowych obowiązków Rady jest stanie na straży niezależności sądów
i niezawisłości sędziów. Krajowa Rada Sądownictwa deklaruje zatem, że jeżeli wartości
te zostaną naruszone lub zagrożone przez jakiekolwiek czynności o charakterze nadzorczym, zawsze będzie reagowała w ramach posiadanych kompetencji.
Jednocześnie Rada informuje, że dostrzegając problemy związane z modelem nadzoru administracyjnego nad sądami powszechnymi, podjęła prace nad zorganizowaniem konferencji poświęconej temu zagadnieniu.